Marknadsföring i sociala medier
Skapa relationer och få ditt företag att växa med en proffsig närvaro i sociala medier för 139,00 kr /månad.
Prova 1 månad GRATIS
VARFÖR SOCIALA MEDIER?
Marknadsföring i sociala medier är ett bra sätt att öka ditt företags synlighet, få mer trafik och bygga starka, varaktiga relationer med nuvarande och potentiella kunder. Genom att dela proffsigt, intresseväckande och relevant innehåll finns det inga gränser för de framgångar du kan uppnå i sociala medier.
Skapa en proffsig företagsprofil i sociala medier
Få fler följare och hitta potentiella kunder
Kommunicera med kunder och skapa varaktiga relationer
Viktiga funktioner
- Kör kampanjer som belönar fans och uppmuntrar dem att komma tillbaka. Det är dessutom ett bra sätt att locka potentiella kunder.
Tävlingar
- Med våra verktyg för marknadsföring i sociala medier kan du enkelt skapa proffsiga flikar som får din Facebook-sida att växa, förvandlar besökare till potentiella kunder och potentiella kunder till faktiska kunder.
Flikdesign
- Skapa snygga, unika sidor med hjälp av våra proffsiga designer som du kan anpassa efter egna önskemål.
Proffsiga teman
- Kräv att besökare "gillar" din sida innan de får tillgång till den för att få ännu fler fans.
Gilla-filter
- Visa upp produkter eller ditt företag med bilder och videor, och spara dem för att ge din Facebook-sida en personligare prägel.
Ladda upp egna foton och videor
I trygga händer
Vill du veta mer? Läs vanliga frågor och svar om sociala medier
Hur fungerar den gratis provperioden?
Under den gratis provperioden kan du designa och publicera en personlig omslagsbild och egna Facebook-sidor. Provperioden varar i en månad. Om du avbeställer innan provperioden har upphört kommer du inte att vara skyldig eller behöva betala något. För att avbeställa, kontakta oss bara på 075-240 05 75 eller gå till kontrollpanelen för att göra din avbeställning. Paketavgiften debiteras först när den gratis provperioden har tagit slut, och dras därefter månatligen från det betalkort som du använde vid beställningen.
Måste jag redan ha en Facebook-sida för mitt företag för att komma igång?
Nej, inte alls. Med våra verktyg kan du skapa en helt ny sida på Facebook. Om du redan har en Facebook-sida kan du med hjälp av våra designverktyg skapa en unik omslagsbild och flikar som ger ditt företag en trovärdig framtoning på Facebook.
Kan jag ändra designen på min omslagsbild och flik efter att jag har beställt ett abonnemang på marknadsföring i sociala medier?
Ja. Du kan välja bland hundratals flikdesigner i vårt galleri och ändra utseendet på din Facebook-sida, och du kan uppdatera omslagsbilden när som helst.
Hur marknadsför jag min Facebook-sida?
När du har skapat en Facebook-sida för ditt företags räkning är det viktigt att låta folk veta att den finns och börja generera fans. Se till att inkludera adressen till din Facebook-sida (t.ex. www.facebook.com/dittforetag) på visitkort och annat marknadsföringsmaterial. Det hjälper också att lägga till en ”Gilla oss”-länk på din hemsida. För att få fler tips, gå till kontrollpanelen för Facebook-sidor. Där hittar du en checklista med praktiska tips och råd som hjälper dig att marknadsföra din nya sida.
Hur redigerar jag mina Facebook-sidor?
Det är enkelt att redigera Facebook-sidor med hjälp av våra verktyg för marknadsföring i sociala medier. När du har gått igenom kassan får du en länk till Kontrollpanelen. Det är där du hittar din kontoinformation och vårt resurscenter, plus verktyg som hjälper dig att hantera och följa din aktivitet på Facebook. På Kontrollpanelen, klicka på knappen "Redigera fotoomslag" för att öppna verktyget för omslagsdesign eller på knappen "Redigera din flik" för att öppna flikverktyget.
Behöver jag tidigare erfarenhet av HTML eller att designa Facebook-sidor?
Nej, inte alls. Våra verktyg för marknadsföring i sociala medier har utformats för att det ska vara så enkelt som möjligt för dig att göra ditt företag tillgängligt på Facebook. Du kan lätt lägga till text, bilder och annat innehåll utan att behöva någon som helst tidigare erfarenhet av att designa Facebook-sidor.
Vilka är de olika delarna av en Facebook-sida?
Profilbild – det här är den bild som fans ser intill ditt företagsnamn överallt på Facebook. Det är den mindre fyrkantiga bilden till vänster på Facebook-sidan.
Omslagsbild – det här är den större bilden högst upp på din sida som täcker hela tidslinjen på bredden. Precis som din profilbild är omslagsbilden offentlig, vilket innebär att alla som går in på din tidslinje kan se den. Våra verktyg gör det enkelt att designa en proffsig omslagsbild som passar ditt varumärke.
Flikar – dessa kommer man åt genom att klicka på de fyrkantiga bilderna nedanför omslagsbilden. Flikarna länkar till sidor som är inbäddade på Facebook-sidan. Du kan utforma dem för att hälsa besökare välkomna, berätta för dem om ditt företag och visa upp dina produkter och tjänster – eller till och med koppla dem samman med Twitter-, Instagram- och Pinterest-flöden.
Tidslinjen – även kallad profilsida – är en samling av inlägg, bilder och händelser som representerar ditt varumärke och berättar dess historia. Genom att kommunicera och dela intressant innehåll kan du utveckla relationer med nya och befintliga kunder.
Omslagsbild – det här är den större bilden högst upp på din sida som täcker hela tidslinjen på bredden. Precis som din profilbild är omslagsbilden offentlig, vilket innebär att alla som går in på din tidslinje kan se den. Våra verktyg gör det enkelt att designa en proffsig omslagsbild som passar ditt varumärke.
Flikar – dessa kommer man åt genom att klicka på de fyrkantiga bilderna nedanför omslagsbilden. Flikarna länkar till sidor som är inbäddade på Facebook-sidan. Du kan utforma dem för att hälsa besökare välkomna, berätta för dem om ditt företag och visa upp dina produkter och tjänster – eller till och med koppla dem samman med Twitter-, Instagram- och Pinterest-flöden.
Tidslinjen – även kallad profilsida – är en samling av inlägg, bilder och händelser som representerar ditt varumärke och berättar dess historia. Genom att kommunicera och dela intressant innehåll kan du utveckla relationer med nya och befintliga kunder.
Hur avslutar jag mitt konto?
Det är enkelt. Kontakta oss bara på 075-240 05 75 eller gå till kontrollpanelen för att göra din avbeställning. När du kontaktar oss kan det hända att vi ber dig ge feedback på hur vi kan förbättra vår service. Vi jobbar ständigt på att bli bättre, och uppskattar därför all feedback du ger oss.
Vilka är era användarvillkor?
Läs våra användarvillkor för mer information.