Inspektera webbläsarkonsolen
Vid fel som inte kan undersökas genom en skärmdump av din hemsida eller SiteBuilder, kan det vara nödvändigt att öppna webbläsarens konsol.
- Gå till sidan där felet visas och klicka på F12 på tangentbordet för att öppna Utvecklarverktyg.
- Klicka på fliken Konsol om den inte redan är markerad. Detta gäller i både Chrome och Firefox.
- Om det verkar finnas en stor mängd kod under fliken Konsol åtföljt av en rullningslist, har du möjlighet att förstora dockan till helskärm. I Chrome klickar du på den streckade linjen nära X:et för att utöka alternativet "docksida" och klickar på ikonen för "separat fönster".
I Firefox klickar du på ikonen "separat fönster" nära X:et. - Läs in sidan på nytt genom att klicka på F5 eller genom att klicka på knappen för att ladda om sida till vänster om webbläsarens adressfält.
- Ta en skärmdump av hela webbläsarfönstret, inklusive adressfältet och konsolen. Skicka din(a) skärmdump(ar) till en supportmedarbetare som en e-postbilaga.
Mer information om webbläsarkonsoler:
Chrome
https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/debug/console/?hl=en
Firefox
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Tools/Browser_Console