Hoppa till huvudinnehållet
Vi hjälper dig.

Kan jag avbryta min beställning?

Ja, vanligtvis. Så länge en artikel inte har skickats kan du begära att den ska avbeställas. Vi försöker så gott vi kan avbeställa din artikel, men att skicka in en begäran om avbeställning garanterar inte att artikeln blir avbeställd.

Obs! För närvarande måste du avbeställa varje artikel separat.

  1. Klicka på Mitt konto > Beställningshistorik och Efterbeställ. (Om du inte redan är inloggad uppmanas du att logga in.)
  2. Klicka på Beställningsinformation intill den beställning som innehåller artikeln du vill avbeställa.
  3. Sidan Beställningsinformation visas. Klicka på Avbryt för den artikel som du vill avbeställa.
  4. Klicka på Avbryt beställning av min artikel i fönstret Begäran om avbeställning.
  5. Ett popup-fönster visas och indikerar att vi försöker avbryta din beställning. Klicka på Stäng.
  6. Upprepa processen för varje artikel som du vill avbeställa.

Om en artikel har avbeställts: 

  • En återbetalning av beloppet för artikeln kommer att utfärdas till den betalningsmetod som använts.
    Obs! Om betalningen inte har tagits emot kommer vi att avbryta den förestående betalningen.
  • Du kommer att få ett e-postmeddelande med information om återbetalningen.
  • Din beställningshistorik uppdateras:
    • ”Avbeställd” visas bredvid den artikel som avbeställts.
    • Knappen Avbryt är gråmarkerad.

Du kommer att få två e-postmeddelanden under avbeställningsprocessen:

  • ”Viktig information om din beställning” – visar att vi har mottagit din begäran om avbeställning.
  • ”Uppdatering om avbeställning” – anger om avbeställningen av din artikel har lyckats.