Leveranser: Allt du behöver veta   

Vi kan hjälpa dig, oavsett om du beställer i god tid eller behöver produkter så snabbt som möjligt. Här nedanför hittar du information om våra leveransalternativ, specialprodukter och mycket annat.

Leveransalternativ och priser

Här på VistaPrint har vi flera leveransalternativ, så att du kan hitta något som passar. I tabellen nedanför kan du se kostnader och leveranstider baserat på ditt ordervärde (inkl. moms).

Beställningar hanteras och skickas inom 1–2 vardagar. I tiderna här nedanför ingår både hantering och leverans.

Avgifter och tider för inrikes leverans (på kassasidan kan du se priser för internationell frakt)

Leveransmetod Leveranstid Pris (inkl. moms)
Rush 3 vardagar 200 kr
Express 4 vardagar 120 kr
Standard 6 vardagar 70 kr
Ekonomi 10 vardagar 60 kr

Undantag när det gäller leverans

Vi jobbar alltid så hårt vi kan för att du ska få hem dina VistaPrint-produkter så snabbt som möjligt. Här är några tips på hur du ser den senaste leveransinformationen:

  • Titta efter vad som anges på produktsidorna: Våra produktsidor är det bästa stället att se uppdaterade leveransberäkningar på. Ange bara land och postnummer så visas vad som är tillgängligt för din plats.
  • Specialdesign påverkar: Leveranstider kan ändras beroende på produktanpassningar, som papper, finish eller specialdesignade former.

Obs! Under högsäsong kan ta produktanpassning ta längre tid. Men uppskattat leveransdatum uppdateras alltid i kassan före köp, och kan inte ändras

Hålltider och leverans nästa dag

Vi vet att du längtar efter din beställning, så här kommer lite mer information:

– Beställningar som görs före 21.00 CET hanteras samma dag. Om leverans nästa dag är tillgänglig för varan och din plats kommer det alternativet att visas i kassan.
– Beställningar som görs efter 21.00 CET? Inga problem – dem tar vi hand om nästa vardag.
– Leveransalternativen uppdateras varje dag klockan 21.00 (20.00 GMT) så att du alltid kan se de aktuella alternativen

Viktiga saker att tänka på:

– Vissa produkter kan ha leveransbegränsningar, så dubbelkolla produktuppgifterna innan du beställer.
– Leveranstid och pris för internationella beställningar är avhängiga på var du beställer ifrån – du får exakta uppgifter i kassan.

Internationella beställningar

Vi levererar mer än gärna till följande länder:

Österrike Belgien Cypern Tjeckien
Norge Finland Frankrike Tyskland
Gibraltar Grekland Island Irland
Storbritannien Italien Luxemburg Malta
Monaco Nederländerna Liechtenstein Polen
Portugal Spanien Danmark Schweiz

Vanliga frågor och svar

F: Går det att få fri frakt?
S: Vi erbjuder inte frakt för närvarande. Priset för leverans beräknas i kassan och är avhängigt av din plats och vad du beställt.

F: Är min beställning spårbar?
S: Din beställning är nästan alltid spårbar. Det enda undantaget är beställningar som skickas till postbox.

F: Får jag spårningsinformation? Var hittar jag den?
S: När din beställning skickas får du en mejlbekräftelse om detta (glöm inte att titta i skräppostmappen) med uppgifter om leveransmetod, beräknat leveransdatum samt information om hur du kan spåra din beställning (om sådan finns tillgänglig). Du hittar också denna information i beställningshistoriken.

F: Vilka transportföretag använder ni er av?
S: Det beror på vilket leveransalternativ du väljer. Vilket företag som kommer att leverera just din beställning beror på flera olika faktorer, bland annat vilka produkter du beställt, din leveransadress, paketets storlek/vikt samt vilket leveransalternativ du valt.

F: Levererar ni till andra länder? Till vilka länder levererar ni?
S: Ja. Vi levererar till över 20 länder. Hela listan står under ”Internationella beställningar”.

F: Vems ansvar är skatter och tullar på internationella leveranser?
I de flesta fall täcker VistaPrint all importskatt och tullar för internationella beställningar, så att du slipper oväntade leveransavgifter.

Men på grund av lokala regler ansvarar kunder i följande länder för att betala dessa när de tar emot varan:

Frankrike: Mayotte, Saint Barthélemy, Franska Guyana, Guadeloupe, Saint Martin, Martinique, Nya Kaledonien, Franska Polynesien och Réunion
Spanien: Kanarieöarna
Storbritannien: Jersey, Gibraltar och Isle of Man
Danmark: Färöarna,
Tyskland: Büsingen, Helgoland
Finland: Åland
Italien: Campione, Livigno

  • Cypern
  • Island
  • San Marino
  • Vatikanstaten

F: Hur dags levereras min beställning?
S: Normalt sett sker alla leveranser under vanlig arbetstid från måndag till fredag. Dåligt väder och förseningar från transportföretagets sida kan naturligtvis inträffa, men om din beställning inte levereras i tid blir du inte nöjd – och då är inte vi heller nöjda. Kontakta oss så ser vi till att åtgärda det.

F: Går det att få leverans nästa dag?
S: Vi erbjuder inte leverans nästa dag till din plats. Leveranstider skiljer sig åt beroende på leveransmetod – du ser alla alternativ i kassan.

F: Mitt paket skulle ha kommit idag, men jag har inte fått det än. Vad ska jag göra?
S: Paket levereras normalt senast kl. 18.00 lokal tid. Om paketet inte har kommit än kan du kontrollera spårningsinformationen i Beställningshistorik eller Kontakta oss så hjälper vi dig.

F: Går det att hämta upp paketen någonstans? Och hur snabbt går det i så fall att få leverans dit?
S: Vi har inte upphämtning som alternativ i ditt område. Men det finns många olika leveransalternativ, och du ser dem i kassan. Då visas också beräknad leveranstid.