Leveransalternativ: Allt du behöver veta
Oavsett om du beställer i förväg eller behöver produkter så snabbt som möjligt finns vi här för att hjälpa dig. Nedan finns information om våra leveransalternativ med fast pris, specialprodukter och mycket annat.
Leveranstid | Produktion + leverans | Kostnad (inkl. moms) |
---|---|---|
Rush | 3 arbetsdagar | 200 kr |
Express | 4 arbetsdagar | 120 kr |
Standard | 6 arbetsdagar | 70 kr |
Ekonomi | 10 arbetsdagar | 60 kr |
Leveranstider för beställningar som görs efter kl. 21:00 beräknas från nästa arbetsdag. Nedan finns ytterligare viktig leveransinformation, inklusive specifika produktundantag och leverans till internationella platser.
Internationella beställningar
Vi levererar gärna till andra länder – men tänk på att ytterligare leveranskostnader tillkommer.
Produktundantag
Vissa VistaPrint-produkter är inte tillgängliga för alla leveranstider.
Till exempel kan produkter i följande kategorier endast vara tillgängliga med ekonimileverans (10 arbetsdagar):
– Reklamprodukter (2–30 arbetsdagar)
– Fotoböcker (10 arbetsdagar)
– Kort med folietryck (5 arbetsdagar)
Om din beställning innehåller produkter med olika leveranstider kan den delas upp i separata leveranser. Då slipper du vänta på det som kan levereras snabbare.
Du får välja på olika leveranstider baserat på vilka produkter du har i kundvagnen. Om vissa av produkterna går att få med expressleverans kan du välja det alternativet. Du behöver bara välja och betala för en typ av leveranstid.
Innan du betalar visar vi hur beställningen kommer att delas upp, med beräknat leveransdatum för de olika produkterna till din adress. Det innebär att du redan före köpet vet vilka produkter i kundvagnen som kanske kommer att levereras senare än din valda leveranstid.
Vanliga frågor och svar
F: Är min beställning spårbar?
S: Din beställning kommer alltid att vara spårbar. Det enda undantaget är beställningar som skickas till en postbox.
__F: Hur får jag spårningsinformation? Var hittar jag den? __
S: När din beställning har skickats får du en mejlbekräftelse om detta med uppgifter om leveransmetod, beräknat leveransdatum samt information om hur du kan spåra din beställning (om sådan finns tillgänglig). Du kan även öppna din orderhistorik för att leta upp spårningsinformation.
F: Vilka transportföretag använder ni er av?
S: Det beror på vilken leveranstid du väljer. Vilket företag som kommer att leverera just din beställning beror på flera olika faktorer, bland annat vilka produkter du beställt, din leveransadress, paketets storlek/vikt samt vilken leveranstid du valt.
F: Levererar ni till andra länder? Till vilka länder levererar ni?
S: Ja! Vi levererar gärna till andra länder – men tänk på att ytterligare leveranskostnader tillkommer.
Vi levererar till: Schweiz, Liechtenstein, Tyskland, Österrike, Belgien, Danmark, Frankrike, Nederländerna, Spanien, Irland, Italien, Luxemburg, Tjeckien, Finland, Monaco, Norge, Polen, Portugal, Sverige, Storbritannien, Cypern, Malta, Grekland, Island, Gibraltar, Brasilien, Israel, Grönland och Hongkong.
F: Hur dags levereras min beställning?
S: Normalt sett sker alla leveranser under vanlig arbetstid från måndag till fredag. Dåligt väder och förseningar från transportföretagets sida kan naturligtvis inträffa, men om din beställning inte levereras i tid blir du inte nöjd, och då är inte vi heller nöjda. Kontakta oss så ser vi till att åtgärda det.
F: Mitt paket skulle ha kommit idag, men jag har inte fått det än. Vad ska jag göra?
S: Paket levereras senast kl. 18.00 lokal tid. Om klockan inte är 18.00 ännu kan du se spårningsinformationen i din beställningshistorik under Mitt konto. Du kan även kontakta oss när som helst så hjälper vi dig gärna.