TillgänglighetHoppa till huvudinnehållet

Vi hjälper dig.

Vista x Wix: Vanliga frågor och svar om Program för hemsideuppgradering

Vi har märkt att en del av er kanske letar efter information om äldre domänprodukter och tjänster som tidigare erbjöds på vår hemsida. Vi har byggt upp en särskilt avsedd extern resurs med frågor och svar där du kan hitta svar på alla dina frågor om våra tidigare domänerbjudanden. 

Program för hemsideuppgradering

Varför uppgraderades min VistaPrint-hemsida till en Wix-hemsida?

Vista x Wix ger en bättre upplevelse, fler funktioner och många möjligheter som hjälper dig att utveckla ditt företag. Tjänsten är mycket mer omfattande än våra tidigare tjänster för hemsidor, så vi gjorde förändringen för att erbjuda dig en bättre kundupplevelse.

 

Kommer jag att betala VistaPrint eller Wix för min hemsideprenumeration nu?

Du kommer att fortsätta att betala VistaPrint för din hemsideprenumeration. Du kan hitta och hantera din prenumeration under Mina prenumerationer på ditt konto.

 

Vad händer om jag får problem med min migrerade hemsida? 

Om du får problem med din hemsida på grund av migreringen får du gärna kontakta oss.

 

Behöver min [VistaPrint]-hemsida uppgraderas?

När vi avvecklade VistaPrints hemsideverktyg uppgraderades alla våra kunder som hade VistaPrints hemsideverktyg till vår nya Vista x Wix-plattform. 

 

Varför ökade priset för min hemsideprenumeration?

Om du inte är nöjd med det nya priset kan du kontakta oss för att diskutera möjligheterna att nedgradera till en annan plan. Vista x Wix erbjuder till och med möjligheten att skapa en hemsida gratis.

 

Jag var kund hos WEBS.com – vad händer med min faktura nu när jag har flyttats över till Vista x Wix (jag fick en faktura vartannat år)?Du har konverterats till årsbetalning. Din nästa faktura skickas när din tidigare tvååriga prenumeration tar slut.

Domäner och överföringar till Hover och Exact Hosting

Varför flyttades min domän och/eller min brevlåda till företaget Hover eller Exact Hosting? 

VistaPrint beslutade att överföra våra kunders domäner och brevlådor till företagen Hover och Exact Hosting, eftersom de är ledande inom sina branscher och specialiserar sig på domäner och brevlådor. 

Var kan jag hitta vem som är värd för mitt domännamn nu? 

Du kan söka efter din domän via de här länkarna:

Kommer Hover eller Exact Hosting att hantera min domänprenumeration och/eller brevlådeprenumeration nu?

Ja, Hover och/eller Exact Hosting kommer framöver att hantera din prenumeration för din domän och/eller dina brevlådor. 

 

Vad händer om min domän blir offline? Vad betyder det?

Om du får ett felmeddelande när du försöker komma åt din hemsida kan din domän vara offline, och du måste kontakta din domänförvaltare för att lösa problemet.

  1. Om din domän är registrerad hos Hover kontaktar du Hovers support.
  2. Om din domän är registrerad hos Exact Hosting kontaktar du Exact Hostings support.
  3. Om din domän är registrerad hos en annan domänförvaltare (t.ex. GoDaddy, Domains by Vista x Wix eller SquareSpace) kontaktar du din domänförvaltares supportteam.

 

Hur lägger jag till min betalningsmetod hos Hover eller Exact Hosting?
Hur kan jag kontakta Hover eller Exact Hosting?
  • Hover: Telefon, chatt och e-post är tillgängliga via Hovers support – besök deras hjälpcentersida om du vill ha mer information
  • Exact Hosting: Chatt och e-post är tillgängliga via Exact Hosting

 

Vilka språk stöder Hover och Exact Hosting?
  • Telefonsupport finns endast på engelska
  • Chatt och e-post finns på andra språk

 

Måste jag behålla min domän och/eller mina brevlådor hos Hover eller Exact Hosting?

Nej, du behöver inte behålla din domän eller dina brevlådor hos Hover eller Exact Hosting. Du kan välja att flytta din domän/dina brevlådor till ett annat företag som du väljer, inklusive Vista x Wix. Kontakta Hover eller Exact Hosting så hjälper de dig att flytta din domän/dina brevlådor.

Välj land

  • Sverige