TillgänglighetHoppa till huvudinnehållet
Inspektera webbläsarkonsolen
Senast uppdaterat 30 augusti 2024

Vid fel som inte kan undersökas genom en skärmdump av din hemsida eller SiteBuilder, kan det vara nödvändigt att öppna webbläsarens konsol.

  1. Gå till sidan där felet visas och klicka på F12 på tangentbordet för att öppna Utvecklarverktyg.
  2. Klicka på fliken Konsol om den inte redan är markerad. Detta gäller i både Chrome och Firefox.
    • Om det verkar finnas en stor mängd kod under fliken Konsol åtföljt av en rullningslist, har du möjlighet att förstora dockan till helskärm. I Chrome klickar du på den streckade linjen nära X:et för att utöka alternativet "docksida" och klickar på ikonen för "separat fönster".

      I Firefox klickar du på ikonen "separat fönster" nära X:et.
  3. Läs in sidan på nytt genom att klicka på F5 eller genom att klicka på knappen för att ladda om sida till vänster om webbläsarens adressfält.
  4. Ta en skärmdump av hela webbläsarfönstret, inklusive adressfältet och konsolen. Skicka din(a) skärmdump(ar) till en supportmedarbetare som en e-postbilaga.

 

Mer information om webbläsarkonsoler:

Chrome
https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/debug/console/?hl=en

Firefox
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Tools/Browser_Console

Kontakta livekundsupport

Behöver du hjälp?

Oavsett vad du arbetar med så har vi någon som kan hjälpa dig från design till tryck.

Contact Us - Multiple channels available

Välj land

  • Sverige