Ja, i vanliga fall kan du begära att en artikel ska avbeställas så länge den inte har skickats. Vi kommer att försöka avbeställa din artikel, men att du skickar in en avbeställningsbegäran garanterar inte att den kommer att avbeställas.
Vi rekommenderar att du använder supportflödet för beställningar när du avbryter en beställning. Då kan du lösa lätta problem på egen hand och enkelt begära hjälp från våra specialister för mer komplicerade problem.
Följ de här stegen om du vill avbryta din beställning via beställningsflödet:
-
Öppna hjälpcentret och leta reda på avsnittet Behöver du hjälp med en nyligen gjord beställning? Börja här.
Obs! Du måste logga in för att se dina beställningar.
-
Välj en beställning: Om du redan är inloggad kan du välja en beställning.
-
Välj Jag vill annullera min beställning: Välj Jag vill annullera min beställning bland alternativen som visas.
-
Välj produkterna som ska avbeställas: Du kommer att ombes att välja vilka produkter du vill avbeställa. Om du vill avbryta hela beställningen markerar du kryssrutan Välj alla produkter.
-
Välj en ersättningsmetod: Välj önskad lösning: Vista butikskredit (tillgodohavande) eller Återbetalning och klicka sedan på Fortsätt till nästa steg.
-
Granska och skicka: Granska uppgifterna i din begäran och kontrollera att allt är korrekt. Klicka på Skicka begäran.
-
Bekräftelse: Du kommer att se en bekräftelseskärm som anger att din begäran har skickats. Om beställningen kan avbrytas får du ett bekräftelsemejl inom 24 timmar.
Du kommer att få tre e-postmeddelanden under avbeställningsprocessen:
-
Uppdatering av beställning: Begäran om att annullera beställning mottagen – indikerar att vi har tagit emot din begäran om att avbryta beställningen.
-
Uppdatering av beställning: Dina artiklar har avbokats – anger om avbeställningen av dina artiklar har genomförts.
-
Uppdatering av beställning: Din återbetalning är på väg – anger om din begärda återbetalning har utfärdats.
Ytterligare tips:
Du kanske inte ser knappen Avbryt om:
-
Din artikel har redan skickats eller har avbeställts tidigare.
-
Beställningen betalades med krediter.
-
Beställningen har redan återbetalats.
-
Denna typ av produkt kan inte avbeställas.