Beräknad lästid: 3 minuter
Det är inte alla småföretagare som har fysiska skyltfönster, så du kanske måste hitta kreativa lösningar för var du ska hänga upp din skylt. Om du är tjänsteleverantör (hantverkare till exempel), marknadsför dig i farten med reklammaterial skapat för att sättas i rörelse.
Oavsett om du byter fönster åt en kund eller kör längs stadens huvudgata, se till att kunderna känner igen ditt varumärke var du än är … och etablera ditt företag lokalt.

Skapa din logga
En logotyp är nyckeln till framgång för alla småföretagare. Din logga bör vara lätt att känna igen och gärna effektfull på håll (eller vid en snabb anblick). Om du redan har en logga, överväg att skapa en förenklad, förstorad version som du kan använda på reklammaterial att använda i farten, precis som Hammer & Brush har gjort här på sina pikétröjor och kepsar. De här produkterna med din logga på förvandlar på ett ögonblick dina medarbetare och kunder till vandrade reklampelare.
Ett av de mest beprövade ställena att sätta sin logga på är på ett visitkort. Pröva att lägga till relieftryck eller en premiumfinish för ett extra effektfullt intryck. Här använder Hammer & Brush relieftryck på sin huvudlogga, en design med kombinerad målarpensel och staket, för att verkligen sticka ut.

Om du behöver en ny logga åt ditt företag eller bara vill uppdatera den befintliga, kan experterna på 99designs by Vistaprint hjälpa dig.
Skapa en effektfull färgpalett
Utöver dina logotypfärger, skapa bilmagneter och flyers med kontrasterande färger som ser bra ut på håll. Här använder Hammer & Brush sig av off-white, svart och djuporange färgtoner för att skapa en kontrasterande effekt med två färger för största effekt, på nära håll och på avstånd. Förutom att Hammer & Brush färgpalett ser bra ut på långt håll speglar den varumärket väl. Primärfärgen är en rostinspirerad nyans av orange som ger ett enkelt och pålitligt intryck, särskilt när den kombineras med till exempel svart eller vitt. På företagets helsvarta pikétröjor och kepsar är logotypen broderad i en mer livfull nyans av orange som ger större kontrast.



Uppgradera dina profilkläder med en broderad logotyp som är snäppet proffsigare än screentryck och ger extra struktur.

Hitta rätt teckensnitt
När du gör reklammaterial som ska användas i farten bör du hålla budskapet så kortfattat som möjligt, förbipasserande hinner inte läsa mer än ett par ord. Välj ett lättläst teckensnitt när du vill ha med hela företagsnamnet (och kontaktuppgifter) på marknadsföringsverktyg som visitkort och bilmagneter, och håll det enkelt! På bilmagneter hinner folk inte läsa mer än ett par ord. Det är troligare att de kommer ihåg namnet och googlar dig eller snabbt slår ditt telefonnummer. Om du skapar något lite mer informativt, som flyers eller dörrhängare, är det bra att balansera det större teckensnittet i loggan med ett mindre sekundärt teckensnitt så att du kan fånga potentiella kunders uppmärksamhet och ge dem all information de behöver för att kontakta dig.
Fyll på din verktygslåda

Skaffa stilen för marknadsföring i farten med de här 6 produkterna.
- Bilmagneter är ett hållbart och enkelt sätt att förvandla din bil, lastbil eller skåpbil till ett cirkulerande reklamfordon.
- Visitkort är ett bra sätt att dela ut information om ditt företag när du är på språng.
- Flyers ger dig gott om utrymme för att berätta allt kunderna behöver veta om ditt företag.
- T-shirts gör dina medarbetare och kunder till vandrade reklampelare.
- Pikétröjor och kepsar bör vara en del av din ordinarie arbetsklädsel, använd dem för att marknadsföra ditt företag, även på din fritid.