Vykort med Spot UV
Mer information
Lyfta fram varenda detalj med spännande relieftryck på vykorten
- Fem olika storlekar
- Områden med glansigt relieftryck på matt premiumpapper på framsidan
- Lätt att skriva på den matta baksidan
- Perfekt för att lyfta fram logotyp, namn och liknande
- Två olika typer av hörn
Lägg till en kreativ twist
Små detaljer kan göra stor skillnad när det gäller att nå ut till målgruppen. Med våra vykort med Spot UV kan du lyfta fram budskapet på ett enkelt men spännande sätt. Relieftryck spot UV ger en superblank upphöjd glans på utvalda områden i designen. Det skapar en intressant kontrast mot det släta och matta pappret. Glansiga accenter blir en spännande visuell detalj och ger dessutom struktur, så att vykorten får en modern och uppdaterad touch.Polerat och personligt
Med vykort med Spot UV kan du skapa en design som verkligen visar ditt varumärkes personlighet. Lyft fram utvalda områden – som logotypen eller en kaxig rubrik – med relieftryck för en subtil men stark effekt. Relieftryck är bara tillgängligt på vykortets framsida, där det hjälper till att lyfta fram dina favoritdelar. Finns i flera storlekar och med två olika typer av hörn. De här vykorten är ett kul och kreativt sätt att visa upp varumärket på. De bidrar också till en proffsig stil.Enkel och smidig process
Vi har gjort det enkelt för dig att skapa egna vykort med Spot UV utan stress eller krångel. Börja med att välja storlek och typ av hörn. Välj sedan en av våra mallar som passar ihop med ditt varumärke. Sedan är det dags att välja vilka delar av vykortet som ska få relieftryck. När du är nöjd med allt är det bara att beställa. Vi ser till att dina vykort trycks med exakthet och levererar en slutprodukt som uppfyller dina höga krav, som bidrar till att visa kunderna vad du och ditt företag kan göra.Vanliga frågor och svar
Relieftryck är en teknik som ger en upphöjd 3D-effekt på utvalda bokstäver och bilder på pappret. Den här processen skapar spännande designer och det bästa av allt är att du kan välja vilken text eller design som ska få det spännande relieftrycket.
Ja, den typ av tryck som vi använder kallas också för upphöjt relieftryck.
Du kan använda denna finish på upp till 25 % av vykortets framsida. Det enda du bör tänka på när det gäller var du lägger till relieftryck är att det ska ligga inom tryckets säkerhetsmarginal (visas som en streckad linje i vår designstudio). Se också till att områden med relieftryck inte går ut i kanten på vykortet, för bästa resultat.
Våra mallar för vykort med spot UV är fördefinierade – vi har alltså valt ut vilka områden som kan få relieftryck. Du kan välja vilka delar av dem som ska få relieftryck och vilka som inte ska få det. Och om du behöver hjälp på vägen har du våra experter här som mer än gärna hjälper till
Med standardhörn får vykorten ett mer traditionellt utseende – de raka 90-gradersvinklarna inger en klassisk och elegant känsla, och de är ett utmärkt val för gatumarknadsföring eller direktreklamkampanjer. De rundade hörnen passar bra ihop med vykortsdesigner som har en modernare och mjukare stil – de är extra bra att skicka med i förpackningar.
Det fiffiga med ett väldesignat vykort är att det kan användas på så många olika sätt. Vissa populära användningsområden är att skicka med dem i shoppingpåsen, ha dem som kuponger, göra gatumarknadsföring, dela ut dem eller mycket annat.
Ja – det finns några saker som är bra att tänka på i designfasen.
Håll designen enkel. Vykort är små och för mycket komplicerad information kan verka överväldigande för mottagaren. Fastställ de viktigaste sakerna du vill att kunden ska veta och fokusera sedan på dessa punkter. En stark uppmaning plus hemsidesadress, telefonnummer eller adress visar hur mottagarna kan få veta mer när deras intresse väl har väckts.
Stick ut med ett fotografi eller en logotyp. Oddsen är goda att ditt vykort får tävla om uppmärksamheten med andra reklamprodukter – i en brevlåda, på en anslagstavla eller i själva företaget. Djärva färger och en bild eller logotyp av hög kvalitet gör att vykortet drar blickarna till sig.
Skapa en enhetlig stil. Det är enkelt att använda ditt val av teckensnitt, logotyp och färger för att skapa en enhetlig företagslook på alla marknadsföringsprodukter, som visitkort, skyltning m.m. Med några få matchande produkter har du redan kommit långt med att etablera ett igenkännbart och professionellt varumärke.