TillgänglighetHoppa till huvudinnehållet

Vi hjälper dig.

Hur avbeställer jag mitt Vista x Wix Premium-abonnemang?

Du kan avbeställa ditt Vista x Wix Premium-abonnemang utan extra avgifter. Så här gör du:

Hur avbeställer jag mitt Vista x Wix-abonnemang?

  1. Gå till Mina abonnemang i rullgardinsmenyn Mitt konto.

    My Subscriptions.png

  2. Markera abonnemanget som du vill avbeställa och klicka på Hantera.

    anage.png

  3. I menyn i det övre högra hörnet väljer du Avbeställ abonnemang.

    Cancel Subscription.png

  4. Välj Fortsätt för att avbeställa

  5. Välj en anledning till din avbeställning, eller berätta om din anledning för oss genom att välja Annat.

  6. Bekräfta din avbeställning genom att klicka på Avbeställ nu.

  7. Om du avbeställer inom 14 dagar efter att du köpt Premium-planen sker avbeställningen omedelbart och du kommer att få en fullständig återbetalning.
    Om du avbeställer när det har gått längre tid än 14 dagar sker avbeställningen i slutet av din nuvarande faktureringscykel (antingen månadsvis eller årsvis). Du kan använda din plan fram till slutet av denna period. Slutdatumet för din plan kommer att synas under Mina abonnemang.

 

Återbetalningspolicy:  

Vista x Wix Premium-planer återbetalas endast om de avbeställs inom de första 14 dagarna efter köpets första faktureringshändelse. Den 14 dagar långa provperioden omfattar de första 14 dagarna efter att du uppgraderat din hemsida från gratis till Premium. Det gäller för Premium-planer med både månads- och årsabonnemang.

Det tillkommer ingen avbeställningsavgift om du avbeställer under den första 14-dagarsperioden, och återbetalningen görs automatiskt till ditt kreditkort. När du har avbeställt kommer du också att få ett e-postmeddelande som bekräftar avbeställningen. När du har fått e-postmeddelandet kan det ta upp till 30 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt kreditkortsutdrag på grund av handläggningstider för återbetalningar för banker och kreditkort. Kontakta oss om du inte har fått det här e-postmeddelandet eller din återbetalning efter 30 arbetsdagar.

Om du väljer att avbeställa din Premium-plan under den 14 dagar långa provperioden avbryts din plan omedelbart och du kommer inte längre att kunna använda våra Premium-funktioner. Du kan fortsätta använda gratisversionen av din hemsida.

Om du väljer att avbeställa när det har gått längre tid än 14 dagar kommer du inte att debiteras någon extra avgift. Om du avbeställer träder avbeställningen i kraft i slutet av din nuvarande faktureringscykel (antingen månadsvis eller årsvis). Du kan använda din Premium-plan och Premium-funktionerna fram till slutet av den här perioden. Därefter kan du fortsätta att använda gratisversionen av din hemsida.

 

Ytterligare information:  

  • Provperioden på 14 dagar gäller för köp av Premium-planer och tillägg, förutom domännamn.  

  • Vista x Wix 14-dagars återbetalningsperiod är i linje med den tillämpliga återbetalningspolicyn för avbeställning och varaktighet som Wix, vår tredjepartspartner för mjukvaruplattformar, använder.  

  • Återbetalningsperioden på 14 dagar gäller inte efterföljande förnyelsebetalningar för Premium-planer, och återbetalningar för Premium-planer beviljas endast för beloppet för den första eller inledande fakturabetalningen (inte för några tidigare historiska betalningar som har behandlats).  

  • Om du uppgraderar från en Premium-plan till en annan plan betraktas den nya uppgraderingen inte som ett "första köp" och återbetalas endast om du säger upp din plan inom den 14 dagar långa provperioden för det ursprungliga köpet. 

  • Vista x Wix ansvarar inte för eventuella bankavgifter, provisioner eller övertrasseringar. Det enda sättet att få bort dessa avgifter är genom direkt förhandling med din bank.  

  • Om du avbeställer inom 72 timmar efter köpet (under de första 14 dagarna) så avbröts transaktionen sannolikt innan pengarna hade betalats. Om så är fallet kan du förvänta dig att den ursprungliga debiteringen och/eller debiteringens auktorisering försvinner från ditt konto inom 30 bankdagar i stället för att du får en återbetalning. Obs! Detta kan variera beroende på betalningsmetod/bank/kreditkortsföretag.

Välj land

  • Sverige